Kostforvirret
,

Kostforvirret – du er ikke alene

’Sundhedsfood er hotshot’, men passer det at mandelmælk, plantebasseret alternativer og ingefær er så sunde som deres omtale. Er du også kostforvirret, så bliv her lidt klogere.

4 måder du kan booste din selvomsorg

Har du tendens til at bebrejde dig selv hver gang du laver en fejl, så kan det gå ud over dit mentale velvære. Lærer du derimod hvordan du yder selvomsorg, vil du opleve at få det bedre.
Undgå knogleskørhed

Pas på dine knogler

Osteoporose også kaldet knogleskørhed er en folkesygdom, som er et helt liv om at udvikle sig. Sygdommen udgør et væsentligt sundhedsproblem, men du kan selv gøre noget for at forebygge den.

Sådan undgår du at forkølelse bliver til sygedage

(Deltagelse af presseevent) Nu begynder årstiden med ondt i halsen og snøftende næser efterfulgt af dage under dynen. En forkølelse er svær at undgå i denne årstid, men du kan selv gøre noget for at forebygge, så du får færrest sygedage.

Mammografiscreening efter brystkræft vækker grimme minder

De fleste kvinder synes ikke det er rart at få foretaget en mammografiscreening, men har man haft brystkræft, kan det være ekstra hårdt at gennemføre.

Sådan undgår du at urolige ben spolerer din nattesøvn

Får du en prikkende og sovende fornemmelse og en konstant trang til at bevæge benene, især om aftenen og natten, så kan disse råd hjælpe dig mod urolige ben.
,

Træn hjernen og husk bedre

Har du huller i hukommelsen og vil det lette din dagligdag hvis du kunne huske bedre, så er der godt nyt i bogen Klæbehjerne, som bl.a. guider dig til at lave hjernegymnastik.

7 vigtige grunde til at tage en powernap

En powernap eller en lur har blandt andet en positiv indflydelse på dit helbred, styrker din kreativitet og gør dig mildere og mere medgørlig for dine omgivelser.

Helbredsproblemer efter 50 – SÅDAN KAN DU UNDGÅ DEM

Oplever du også at synet er svækket eller at du pludselig bliver svimmel? Så bliv klogere her på hvilke helbredsproblemer du risikerer efter du er 50, og hvordan du kan undgå dem.

5 gode råd til at bevare energien hele dagen

Starter du dagen i fuld vigør og med maser af energi, men bliver du efterhånden mere og mere træt i løbet af dagen, så prøv nogle af disse gode råd.

Bliv klogere på tømmermænd og hvordan du kan undgå dem

Drikker du et glas eller to, sker der sikkert ikke så meget, men får du lidt for meget alkohol bliver det ofte efterfulgt af hovedpine, kvalme og dårligt humør. Læs her hvordan du kan undgå de værste tømmermænd.
Der skal sættes fokus på trivsel

”Jeg brænder for at vi allesammen får en bedre trivsel”

Vi skal sætte meget større fokus på trivsel blandt befolkningen, siger coach, iværksætter og foredragsholder Mette Junker. Og det kan ikke gå hurtigt nok!

Trafikstøj og larmende naboer kan gøre dig stresset og mentalt syg

Lever du i konstant eller periodevis trafikstøj eller fester dine naboer med høj musik viser en ny undersøgelse, at det kan gå ud over dit mentale helbred og øge din risiko for stress.
Tilbage til livet efter at have ligget i koma
, ,

Tilbage til livet efter at have ligget i koma

Rikke Schmidt Kjærgaard får hjertestop og dør, bliver mirakuløst genoplivet, men er i koma. I bogen Blink – da jeg mistede livet og lærte at leve, fortæller hun om sin lange seje kamp tilbage til livet.
ThermiVA behandling
,

”Mit sexliv fik et boost”

Når overgangsalderen sætter ind, oplever mange kvinder at få stress-inkontinens og smerter ved samleje, men det kan en ThermiVa behandling rette op på. Sally Walker har prøvet behandlingen og er begejstret.
, ,

Jeg er f*cking hot gør dig klogere på overgangsalderen

Bogen Jeg er f*cking hot, som er skrevet af Renée Toft Simonsen er en både rørende og indsigtsfuld bog om at være i 50’erne og være i en midtvejskrise, hvor forandringer sker med stor hast.
,

”Jeg var ved at dø af vitamin B12-mangel”

Vitamin B12-mangel kan være svært at diagnosticere og bliver det ikke opdaget, kan det få katastrofale konsekvenser. Det ved Bettina Borre Buhl alt om.
Vitamin B12
,

Flere og flere lider af mangel på vitamin B12

Vitamin B12 produceres ikke selv af kroppen, og du skal derfor have det gennem kosten eller som kosttilskud. Læs her om symptomer på B12-mangel og om du er i risiko.
World sleep day

Derfor skal afbrudt søvn tages alvorligt

Afbrudt søvn fordi du skal op og tisse, kan ødelægge din dag og på sigt forringe din livskvalitet. Læs her om Nykturi og find ud af hvad du kan gøre ved det.

Ældre med høretab har større risiko for at udvikle demens

De fleste ældre mister lidt af hørelsen, men nu viser en ny undersøgelse at høretab som ældre kan øge risikoen for tilbagegang af kognitive evner og være medvirkende til at udvikle demens.
,

10 personlighedstræk der indvirker på dit helbred

Det er ikke ligegyldigt om du er pessimist eller optimist, for dine personlighedstræk kan afgøre, hvorvidt du bliver syg og hvor hurtigt du kommer dig.
Generaliseret angt kan være sindets måde at beskytte sig på.

Derfor går du konstant rundt og bekymrer dig

Lider du af generaliseret angst med konstante bekymringer, kan det skyldes at du beskytter dig selv mod følelsesmæssige ændringer.