Positiv psykologi hjælper dig til at se lyset i svære tider

Det kan være svært at bevare et optimistisk livssyn i disse tider, men ved hjælp af teknikker fra positiv psykologi, kan det godt lade sig gøre at vende de negative følelser til at blive mere positive.
mindful spisning
|

Guide - Tab dig med mindful spisning

Spiser du på farten og får du aldrig tygget maden ordentligt, vil du helt sikkert få glæde af mindful spisning. Ved at fokusere på dit måltid, vil du hurtigere opleve en mæthedsfølelse og undgå at overspise.
Undgå forstoppelse
|

Undgå forstoppelse i juledagene

December og jul er lig med masser af lækkerier og store mængder fed mad hvilket ikke altid er godt for fordøjelsen. Men ved at tage et tilskud af mælkesyrebakterier og spise de rigtige fødevarer, kan du undgå at få forstoppelse.

Fitbit Sense sammen med den rigtige kost hjalp mig til at tabe 5 kilo

Fitbit Sense smartwatch er et genialt redskab til at holde styr på aktivitet og forbrænding, hvilket hjalp mig med at smide 5 kilo. Derudover har det masser af andre funktioner og som noget nyt, kan det også hjælpe dig med at spore symptomer på stress.

Boost dit immunforsvar med kosttilskud

Kosttilskud kan ikke erstatte en sund livsstil, men i perioder hvor du er presset og ikke får spist sundt og dyrket motion – eller måske bare er mere udsat, kan det være en god idé at supplere med et tilskud.

Forstå dit mindset – har du et fixed eller growth mindset?

Dine tanke-vaner har en stor indflydelse på hvordan du opfatter dig selv og på hvordan du handler. Få her indblik i et 'fixed' og 'growth' mindset, så du bedre kan reflektere over dine handlinger.

Sådan undgår du stress spisning

Bliver perioder med meget om ørerne årsag til at du fylder dig med flødeboller og pizza, kan der være tale om stress spisning og det skal du prøve at stoppe, inden du får for mange kilo på sidebenene. Læs her hvordan.
|

Derfor har du svært ved at smide din mavedelle

Er du også træt af din mavedelle? Rigtig mange kvinder, især i overgangsalderen, døjer med for meget mavefedt og drømmer om en fladere mave. Heldigvis kan du selv gøre noget for at komme mavedellen til livs.

Overgangsalder - din søvn er vigtig for din trivsel og dit helbred

Er du en af de mange kvinder i og omkring overgangsalderen, der oplever at sove dårligt, så få her nogle fif til hvordan du kan forbedre din søvn.

At være introvert er ikke det samme som at være asocial

Det har taget mig mange år at finde frem til og acceptere, at en stor del af min personlighed er introvert. Dermed ikke sagt, at jeg ikke bryder mig om sociale aktiviteter, men det er ikke blandt mange mennesker jeg finder overskud, det gør jeg bedst i eget selskab.
Effektivt vægttab

Sådan opnår du et effektivt vægttab

For at få et effektivt vægttab og for at holde vægten, skal du være konsekvent, men med små justeringer og vedholdenhed, kan det sagtens lade sig gøre.

Hverdagsmeditation - alle kan lære at meditere

Du kan sagtens lære at meditere selv og med bogen ’Hverdagsmeditation’, bliver du hjulpet godt på vej. Her får du en grundig introduktion til meditation og bliver guidet til at komme i gang.

Ingen kan forberede sig på at miste sine forældre

Det er naturens gang at miste sine forældre, men sorgen kan være ubærlig. Især fordi du ikke længere har dine forældre at søge råd og støtte hos som du har været vant til gennem livet. 
Angst

Forstå din angst og få hjælp til at håndtere den

Vi kan alle opleve at have angst fra tid til anden, men den må ikke tage overhånd og styre dit liv. Bliv her klogere på hvad angst gør ved kroppen og få gode råd til hvordan du kan tøjle den.
|

Salvie – naturlig hjælp mod hedeture i overgangsalderen

Oplever du også hedeture i overgangsalderen, som nedsætter din livskvalitet, så kan et kosttilskud med salvie måske være løsningen og hjælpe dig til større velvære.

Dit tarmmiljø har stor betydning for din trivsel

De fleste af de 100 billioner bakterier du har i dit tarmmiljø, arbejder for din sundhed, men med alderen ændres tarmfloraen og det kan gå ud over dit velvære.

6 gode råd til selv omsorg i en Corona-tid

Vi skal være der for hinanden, men selv omsorg er også vigtig - og specielt i disse tider, hvor mange af os går rundt og bekymrer os. Få her inspiration til hvordan du passer på dig selv. Jeg øver mig hver dag i ikke at lade mine bekymringer…
|

Tunge, trætte og urolige ben - få hjælp med hestekastanje

Oplever du efter en lang arbejdsdag, køre- eller flyvetur at få hævet, tunge og urolige ben, kan et naturlægemiddel med hestekastanje hjælpe dig.
|

Løb dine knogler stærke i overgangsalderen

Uanset om du løber for sjov eller du gerne vil deltage i løb, er der mange fordele at hente ved at tage løbeskoene på, især når du kommer i overgangsalderen.
Echinaforce
|

Få større velvære med Echinaforce

Echinaforce fremstilles af Echinaceaplanten, som støtter dit immunforsvar og forkorter og mindsker dine forkølelser. 
| |

Den optimale hudpleje efter menopausen

Din hud har mistet glød og er ikke længere elastisk, men med den rigtige hudpleje efter menopausen, kan huden stadig se ung ud.  

Kunsten at give slip på sin teenager

Du skal lære at give slip. Sådan lyder det ofte fra mine venner, når jeg pylrer for meget, men jeg synes det er lettere sagt end gjort at slippe moderrollen.